Niezależnie od ilości posiadanych baterii trakcyjnych trzeba spełnić wymagania stawiane stanowiskom ładowania. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników jednego lub wielu wózków widłowych proponujemy dostawę kompletnego stanowiska do ładowania baterii uzbrojonego we wszystkie niezbędne elementy. Nasze ładownie wyróżniają się nowoczesnym designem, trwałością oraz możliwością łatwego przeniesienia w inne miejsce.
Sprawdź, co otrzymasz zamawiając u nas ładownię:
Wraz z ładownią dostarczamy 2 egzemplarze dokumentacji papierowej.
Z czego składa się nasza dokumentacja?
Projekt instalacji wentylacji mechanicznej stanowisk ładowania akumulatorów
Projekt instalacji elektrycznej oraz sterowania wentylacją ładowni akumulatorów
Część powykonawcza dokumentacji
Nasze ładownie baterii trakcyjnych są projektowane "na wymiar". Każdy zakład ma inny zestaw wózków i prostowników, a same baterie są ładowane w komorach wózków lub na podstawach poza pojazdem, dlatego tak ważne jest dobranie odpowiedniego rozwiązania. Z nami to łatwe!
Moduł
Najlepsze rozwiązanie dla baterii ładowanych poza pojdem. Konstrukcja zabudowana nisko nad bateriami zapewnia najlepszy możliwy odbiór oparów. Prostowniki ustawione są na półce nad bateriami w zasięgu ręki operatora.
Okap
Przeznaczony dla baterii ładowanych w wózkach, bez wymiany. Wysokość okapu dostosowana jest do wysokości masztów i kabin wózków. Prostowniki mogą być ustawione na konstrukcji okapu lub na wolnostojących stojakach w pobliżu stanowisk ładowania.
Podstawą do oszacowania zakresu prac jest prawidłowe obliczenie ilości wodoru wydzielanego w czasie ładowania akumulatorów oraz niezbędnej ilości powietrza do usunięcia z ładowni, aby proces przebiegał bezpiecznie. Wymagania dotyczące wentylacji muszą być spełnione niezależnie od ilości posiadanych wózków widłowych. Instalacja wentylacji naszych ładowni jest wyposażona m. in. w kolektor zbiorczy, przepustnice do regulacji przepływów powietrza, wentylator przeciwwybuchowy oraz wyrzutnię oparów.
Kompletna instalacja elektryczna składa się z Tablicy Zasilającej, gniazd zasilających prostowniki, kolumny sygnalizującej stan pracy ładowni, układu sterowania wentylacją i detekcją wodoru. Proponujemy również opcję oszczędzania energii elektrycznej i cieplnej poprzez automatyczne wyłączanie się wentylatora, gdy żadna z baterii się nie ładuje.
W zestawie z ładownią zamontujemy centralę detekcji wodoru oraz czujniki w odpowiedniej ilości. W przypadku wykrycia wodoru system zaalarmuje użytkownika, a po przekroczeniu pewnego progu odetnie zasilanie prostowników, by nie generować większych ilości niebezpiecznych gazów. Po zmniejszeniu się stężenia gazu, zasilanie zostaje przywrócone automatycznie.
W komplecie otrzymasz niezbędne wyposażenie jak znaki bhp, tablice informacyjne oraz oczomyjkę (niewymagającą budowy nowych instalacji wod-kan). Pozostałe elementy wyposażenia dobierzemy wspólnie wedle zapotrzebowania.
Po ustaleniu dogodnego terminu nasi pracownicy przyjadą zainstalować stanowiska ładowania w wyznaczonym miejscu. Po stronie inwestora pozostaje doprowadzenie zasilania w umówione miejsce przed montażem ładowni. Bezpośrednio po montażu następuje uruchomienie stanowisk ładowania oraz wykonanie niezbędnych regulacji i pomiarów powykonawczych.
Naszym Klientom zapewniamy szkolenie pracowników w zakresie obsługi wyposażenia ładowni, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz wykonywanie okresowych przeglądów (np. pomiary elektryczne instalacji, regulacja przepływów powietrza, wymiana czujników systemu detekcji wodoru).
Nasze zadanie polegało na przygotowaniu stanowisk ładowania dla 73 szt. baterii trakcyjnych 24V/465Ah oraz 48V/620Ah. Z uwagi na rodzaj wymiany oraz rozmiary akumulatorowni zaprojektowaliśmy ładownię modułową składającą się z trzech sekcji z osobną, niezależną wentylacją i sterowaniem procesem ładowania baterii w każdej sekcji.
W porozumieniu z Inwestorem miejsce na stanowiska ładowania baterii wyznaczono wzdłuż zewnętrznej ściany magazynu. Powstała akumulatorownia składająca się łącznie z ośmiu modułów. Wielokomorowe, rolkowe podstawy baterii zostały zabezpieczone przed przesuwaniem podczas wymiany stalowymi odbojami kotwionymi do podłoża wewnątrz modułów.
Okap każdego modułu został wyposażony w przepustnice do regulacji i wyrównania przepływów powietrza. Do wentylacji każdej sekcji zastosowano przeciwwybuchowe wentylatory kanałowe zabudowane na konstrukcji modułów. Wylot oparów z każdej sekcji skierowano przez ścianę zewnętrzną magazynu, uszczelniono i osłonięto. Skuteczność wentylacji kontroluje system detekcji wodoru z czujnikami umieszczonymi nad stanowiskami ładowania.
Boki oraz przednie stopki modułów zostały osłonięte malowanymi na żółto w czarne pasy stalowymi barierami i odbojami, co zabezpiecza konstrukcję przed uszkodzeniem podczas wymiany baterii w wózkach. Prostowniki zostały umieszczone na konstrukcji modułów na wysokości wzroku operatora a zwinięte przewody w zasięgu ręki, na krawędzi okapów.
W ładowni okapowej przygotowano w dwóch sekcjach stanowiska ładowania baterii 24V, 48V oraz 80V w komorach 10 szt. wózków widłowych.
Wykonana przez nas ładownia baterii składa się z pięciu pomalowanych na niebiesko okapów, mocowanych na stalowej konstrukcji wsporczej malowanej na żółto i oklejonej żółto-czarną taśmą. Konstrukcja nośna stanowisk ładowania została zamocowana do podłoża stalowymi kotwami.
Położenie wózków na stanowiskach ładowania zostało wyznaczone malowanymi na żółto i oklejonymi żółto-czarną taśmą stalowymi odbojami mocowanymi do podłoża. Za konstrukcją z okapami postawiliśmy stojaki na prostowniki z przykręconymi ocynkowanymi hakami na przewody prostowników.
W projektowanej instalacji został wykorzystany wentylator dachowy, zabudowany na ocieplanej i ocynkowanej podstawie dachowej. Nad każdą z sekcji, pod stropem zamontowaliśmy czujniki detekcji wodoru.
ul. Czechowicka 22
43-300 Bielsko-Biała
NIP 5482523867